Jest to projekt, który powstał z potrzeby dzieci i ich rodziców.
Wszyscy wiedzą jak w ostatnich latach wyglądało nauczanie szkolne, a raczej zdalne. Okazuje się, że są alternatywy, którym warto się przyjrzeć
Jest to projekt, który powstał z potrzeby dzieci i ich rodziców.
Wszyscy wiedzą jak w ostatnich latach wyglądało nauczanie szkolne, a raczej zdalne. Okazuje się, że są alternatywy, którym warto się przyjrzeć
małe grupy – max. 12 osób
nacisk na zajęcia outdoorowe, bo edukacja jest wszędzie, nie tylko w otoczeniu murów np. lekcja plastyki w muzeum
uczniowie rozumieją cel nauki i jej sens – budowanie motywacji wewnętrznej <3
brak ocen wyrażonych cyfrą, rywalizacji, stresu, który powoduje porównywanie, obniża motywację i poczucie własnej wartości
ocenianie kształtujące, które pomaga się uczyć, a nie etykietować i demotywować
współpraca i relacje
uczenie się na błędach, które są nieodłącznym i koniecznym elementem nauki
refleksja na koniec zajęć
rozbudzanie ciekawości świata
jak się uczyć? Poznanie różnorodnych strategii
nauka przez zabawę, działanie i doświadczanie
realny wpływ uczniów na przebieg zajęć
myślenie krytyczne i problemowe
nacisk na rozwój podstawowych potrzeb i umiejętności życiowych
grupy różnowiekowe, które zapewniają: lepszą współpracę, wzajemne uczenie się, wsparcie, pomoc i motywowanie, brak rywalizacji
uwzględnienie potrzeb rozwojowych dzieci, w tym potrzeby ruchu – brak ławek i patrzenia na plecy kolegów
wyrażanie własnego zdania i myślenia, argumentacja
prawo do wyrażania wszystkich emocji
atmosferę szacunku, akceptacji, tolerancji i przynależności do grupy
rozwijanie talentów i pasji, kreatywności
projekty i ich interdyscyplinarność
żywe lekcje przyrody
wywołanie emocji, zachwytu, stanu flow
rozwijanie wyobraźni i poczucia sprawstwa: umiem, potrafię, dam radę
tutoring rówieśniczy
różnorodne metody pracy zaczerpnięte z najlepszych nurtów edukacyjnych np. Marii Montessori, Freineta, Waldorfa
nauczyciel jako tutor, towarzysz podróży
nie tylko wiedza, ale także praktyka
uwzględnienie kompetencji potrzebnych we współczesnym świecie, jak: inteligencja emocjonalna, inteligencja finansowa, budowanie relacji i związków, komunikacja międzyludzka, przedsiębiorczość, rozwiązywanie problemów, dbanie o ciało, dbanie o zdrowie, medytacja, planowanie przyszłości, zarządzanie czasem.
Jak będzie wyglądał dzień w naszej Akademii ?
Domowa Edukacja w Kreatywnej Akademii KASETA – zakłada zajęcia edukacyjne realizując autorski program nauczania. Uczniowie w wieku 6-10 lat będą mogły w domowych warunkach przyswajać wiedzę w bardzo praktyczny sposób pod okiem nauczyciela, specjalisty i pasjonata nauczania.
Nasze zajęcia będą wykraczały poza standardową podstawę programową obowiązującą w szkołach. Uczniowie zostaną jednak przygotowani do zaliczenia egzaminu komisyjnego w placówce, do której będzie przypisany.
Pracujemy interdyscyplinarnie metodą projektów, dlatego wszystkie kierunki będą się przenikały i nie mamy typowego podziału na lekcje.
Interdyscyplinarność w projektach, zajęcia kulinarne, outdoorowe, wyprawy leśne, głębokie odczuwanie i wyrażanie siebie poprzez sztukę i muzykę , nauka przez doświadczanie, mindfulness. Wycieczki, warsztaty, spotkania z ciekawymi ludźmi, współpraca z różnorodnymi instytucjami to tylko niektóre aspekty nauki w edukacji domowej.
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
---|---|---|---|---|---|
09.00 | Edukacja domowa 09.00 - 14.00 | Edukacja domowa 09.00 - 14.00 | Edukacja domowa 09.00 - 14.00 | Edukacja domowa 09.00 - 14.00 | |
10.00 | |||||
11.00 | |||||
12.00 | |||||
13.00 |
Drogi Rodzicu
Decydując się na edukację domową powinieneś najpierw dokonać formalność, aby twoje dziecko oficjalnie przeszło na tryb nauczania w edukacji domowej i nie musiało uczęszczać do placówki.
Poniżej link z opisem całej procedury:
mgr Aleksandra Leyk – Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna. Ukończyła również wiele szkoleń i kursów m.in.: ,
-Dzieci z ADHD,
-Literatura dziecięca,
– Zabawy na matematyce.
Od ponad 8 lat z pasją edukuje dzieci wykorzystując techniki aktywizująca i metodę projektów.
Kierując się dobrem uczniów w swojej metodyce nauczania wybiera to, co najlepsze z nurtów takich jak: Plan Daltoński, pedagogika zabawy Marii Montessori, metoda Freineta.
Podczas zajęć Pani Aleksandra skupia się na relacjach w grupie i wzajemnym szacunku, a także na technikach odprężających oraz uważności. Podczas nauczania stosuje zasadę: “nauczanie przez przeżywanie”, dlatego uczniowie bardzo często wychodzą poza mury sali lekcyjnej, a każdy realizowany projekt interdyscyplinarnie. Na zajęciach u Pani Aleksandry to dzieci mają najwięcej do powiedzenia, Ona jest jedynie wspierających ich przewodnikiem i towarzyszem podróży. Aleksandra Leyk – prowadzi również bloga “ Ola w krainie edukacji”
NUMER TELEFONU: | +48 509 709 819 |
ADRES E-MAIL: | biuro@akademiakaseta.pl |
ADRES: | ul. Wajdeloty 28, 80-433 Gdańsk |
© KASETA - Kreatywna Akademia 2022
ul. Wajdeloty 28, 80-433 Gdańsk